Sprzęgło alternatora - kółko pasowe alternatora Octavia II
Zamieszczone przez piotrek_gdy
Zamieszczone przez macluke
Jak nie mam sparowanego telefonu - naciśnięcie powoduje wyciszenie radia
macluke, a u mnie tak nie ma
jak mam sparowany tel to naciśnięcie rolki zawsze włacza wybieranie głosowe
no właśnie, o tym mówię
a jak masz, gdy naciśniesz rolkę głośności bez sparowanego telefonu? U mnie wycisza radio. A chcę zrobić tak, żeby nigdy nie właczało się wybieranie głosowe.
Sprzęgło alternatora - kółko pasowe alternatora Octavia II
Witam, może temat dotyczący sprzęgiełka alternatora już był, ale nie pod tym kątem który chcę poruszyć!? Przepraszam za rozlazłość i długi opis ale muszę dokładnie opisać sytuację żebyście mi pomogli!
Pewnego popołudnia minionego tygodnia zaczęło mi coś rzęzić pod maską zajrzałem i zlokalizowałem nadmierny luz napinacza paska wielorowkowego, więc obstawiłem że uszkodzeniu uległ napinacz. Pojechałem z tym problemem do mechanika X u którego zostawiłem auto, wróciłem i "było zrobione", ale po odbiorze już nie rzęziło tylko coś nowego dzwoniło. Mechanik X oznajmił że wymienił sprzęgło alternatora i jest ok, rzeczywiście drganie napinacza było już mniejsze. Jednak nowy odgłos dzwonienia nie dawał mi spokoju i pojechałem do drugiego zaprzyjaźnionego warsztatu gdzie się okazało że filtr paliwa nie wskoczył jak należy na miejsce i wpadał w rezonans. wspomniałem że miałem zmienione sprzęgło alternatora a ów mechanik pokazał mi w necie jak wygląda takie sprzęgiełko ( http://allegro.pl/item1197982788_kol...at_vw_ina.html) to jest po prostu kółko pasowe. i powiedział że to wcale nie było ruszone!
Więc pojechałem do poprzedniego warsztatu X i mówię że to jest nie zmienione!! a mechanik stwierdził że wymienił wkład sprzęgiełka!!! ale to chyba nie możliwe dzwoniłem do serwisu skody i powiedzieli że to jest całość nie ma żadnego wkładu, w powyższym linku też widać że to nierozbieralne jest, nie kłóciłem się z nim bo już nie było sensu. szkoda mi tylko tych 350zł które zapłaciłem za skręcenie napinacza PROSZĘ WAS o informację czy to jest rozbieralne czy są wkłady sprzęgła?? po waszych opiniach prześlę temu "uczciwemu" Panu link do tego tematu żeby wiedział że nie warto wciskać ludziom ciemnoty bo w necie jest rzeka wiedzy i takie "zabiegi" mają krótkie nogi...
Conrado,
Miałem do czynienia z kilkoma sprzęgiełkami alternatora do czynienia i w żadnym dosłownie w żadnym z nich nie występuje wkład sprzęgiełka.
Sprzęgiełko jest elementem roboczym wraz z bieżnią na której pracuje pasek wielorowkowy.
Do odkręcenia tego sprzęgiełka potrzebny jest klucz widoczny na zdjęciu.
Pozdrawiam.
Conrado, Ty to nie wysyłaj temu mechanikowi linka tylko jedź aby Ci oddał kasę. 350PLN to kupisz sobie olej i komplet filtrów na wymianę. To sprzęgiełko wymienia się w komplecie z kołem pasowym ponieważ jest nierozbieralne!
Poszukam może znajdę swoje stare koło alternatora. Jak chcesz to mogę Ci je dać i pojedziesz do gościa i niech przy Tobie wymieni w środku to sprzęglo. Chyba musiałby katówką rozciąć na pół i zespawać To tak jakby ktoś Ci powiedział że wymienił kulki w łożysku.
[ Dodano: Nie 22 Sie, 10 16:03 ] Conrado, Obejrzałem sobie dziś dokładnie to sprzęgiełko alternatora i moim zdaniem jest nierozbieralne. Z obu stron są uszczelnienia dokładnie takie jak w łożysku. Poza tym koło pasowe działa jak bieżnia w łożysku, tak więc jak mechanik wymienił Ci środek to bieżnię czyli koło pasowe powinien wymienić także. Czyli koło się zamyka i koło pasowe podkreślam moim zdaniem jest nierozbieralne i trzeba wymienić je w całości. Jak chcesz to przywiozę Ci stare sprzegiełko jak napiszesz na PW dziś do 18. Mozesz z nim podjechac do mechanika i niech przy Tobie wymieni środek. Oczywiście teoretycznie wg zasady "polak potrafi" może jest jakiś magik który wymienia środek ale nie widziałem nawet takiego zestawu naprawczego. Ja rozebrałem i zregenerowałem teoretycznie nierozbieralny wentylator chłodnicy. Fakt pochodził tylko rok ale niektóre rzeczy są możliwe
Komentarz