Sprzęgło alternatora - kółko pasowe alternatora Octavia II

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sylwester211
    Classic
    • 2010
    • 8
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Sprzęgło alternatora - kółko pasowe alternatora Octavia II

    Zamieszczone przez piotrek_gdy
    Zamieszczone przez macluke
    Jak nie mam sparowanego telefonu - naciśnięcie powoduje wyciszenie radia
    macluke, a u mnie tak nie ma
    jak mam sparowany tel to naciśnięcie rolki zawsze włacza wybieranie głosowe
    no właśnie, o tym mówię
    a jak masz, gdy naciśniesz rolkę głośności bez sparowanego telefonu? U mnie wycisza radio. A chcę zrobić tak, żeby nigdy nie właczało się wybieranie głosowe.
  • Conrado
    Classic
    • 2009
    • 4

    #2
    Sprzęgło alternatora - kółko pasowe alternatora Octavia II

    Witam, może temat dotyczący sprzęgiełka alternatora już był, ale nie pod tym kątem który chcę poruszyć!? Przepraszam za rozlazłość i długi opis ale muszę dokładnie opisać sytuację żebyście mi pomogli!
    Pewnego popołudnia minionego tygodnia zaczęło mi coś rzęzić pod maską zajrzałem i zlokalizowałem nadmierny luz napinacza paska wielorowkowego, więc obstawiłem że uszkodzeniu uległ napinacz. Pojechałem z tym problemem do mechanika X u którego zostawiłem auto, wróciłem i "było zrobione", ale po odbiorze już nie rzęziło tylko coś nowego dzwoniło. Mechanik X oznajmił że wymienił sprzęgło alternatora i jest ok, rzeczywiście drganie napinacza było już mniejsze. Jednak nowy odgłos dzwonienia nie dawał mi spokoju i pojechałem do drugiego zaprzyjaźnionego warsztatu gdzie się okazało że filtr paliwa nie wskoczył jak należy na miejsce i wpadał w rezonans. wspomniałem że miałem zmienione sprzęgło alternatora a ów mechanik pokazał mi w necie jak wygląda takie sprzęgiełko ( http://allegro.pl/item1197982788_kol...at_vw_ina.html) to jest po prostu kółko pasowe. i powiedział że to wcale nie było ruszone!

    Więc pojechałem do poprzedniego warsztatu X i mówię że to jest nie zmienione!! a mechanik stwierdził że wymienił wkład sprzęgiełka!!! ale to chyba nie możliwe dzwoniłem do serwisu skody i powiedzieli że to jest całość nie ma żadnego wkładu, w powyższym linku też widać że to nierozbieralne jest, nie kłóciłem się z nim bo już nie było sensu. szkoda mi tylko tych 350zł które zapłaciłem za skręcenie napinacza PROSZĘ WAS o informację czy to jest rozbieralne czy są wkłady sprzęgła?? po waszych opiniach prześlę temu "uczciwemu" Panu link do tego tematu żeby wiedział że nie warto wciskać ludziom ciemnoty bo w necie jest rzeka wiedzy i takie "zabiegi" mają krótkie nogi...
    Pozdrawiam
    Conrado

    Komentarz

    • MartinezTychy
      Drive
      • 2010
      • 80

      #3
      Conrado,
      Miałem do czynienia z kilkoma sprzęgiełkami alternatora do czynienia i w żadnym dosłownie w żadnym z nich nie występuje wkład sprzęgiełka.
      Sprzęgiełko jest elementem roboczym wraz z bieżnią na której pracuje pasek wielorowkowy.
      Do odkręcenia tego sprzęgiełka potrzebny jest klucz widoczny na zdjęciu.
      Pozdrawiam.
      Załączone pliki
      Skoda Fabia Combi jeżdzi i trąbi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Komentarz

      • Conrado
        Classic
        • 2009
        • 4

        #4
        a u mnie jest ewidentnie stare kółko... ehhh masakra...
        Pozdrawiam
        Conrado

        Komentarz

        • Tomek_dx
          Rider
          • 2008
          • 398

          #5
          Conrado, Ty to nie wysyłaj temu mechanikowi linka tylko jedź aby Ci oddał kasę. 350PLN to kupisz sobie olej i komplet filtrów na wymianę. To sprzęgiełko wymienia się w komplecie z kołem pasowym ponieważ jest nierozbieralne!

          Poszukam może znajdę swoje stare koło alternatora. Jak chcesz to mogę Ci je dać i pojedziesz do gościa i niech przy Tobie wymieni w środku to sprzęglo. Chyba musiałby katówką rozciąć na pół i zespawać To tak jakby ktoś Ci powiedział że wymienił kulki w łożysku.

          [ Dodano: Nie 22 Sie, 10 16:03 ]
          Conrado, Obejrzałem sobie dziś dokładnie to sprzęgiełko alternatora i moim zdaniem jest nierozbieralne. Z obu stron są uszczelnienia dokładnie takie jak w łożysku. Poza tym koło pasowe działa jak bieżnia w łożysku, tak więc jak mechanik wymienił Ci środek to bieżnię czyli koło pasowe powinien wymienić także. Czyli koło się zamyka i koło pasowe podkreślam moim zdaniem jest nierozbieralne i trzeba wymienić je w całości. Jak chcesz to przywiozę Ci stare sprzegiełko jak napiszesz na PW dziś do 18. Mozesz z nim podjechac do mechanika i niech przy Tobie wymieni środek. Oczywiście teoretycznie wg zasady "polak potrafi" może jest jakiś magik który wymienia środek ale nie widziałem nawet takiego zestawu naprawczego. Ja rozebrałem i zregenerowałem teoretycznie nierozbieralny wentylator chłodnicy. Fakt pochodził tylko rok ale niektóre rzeczy są możliwe
          Tomek

          Komentarz

          Pracuję...